Kolejne szczegóły i pierwsze obrazki z Galactic Civilizations III

Dzięki zapowiedzi w serwisie PC Gamer poznaliśmy więcej szczegółów na temat trzeciej części Galactic Civilizations.

Gry pokroju Galactic Civilizations mają swoje wierne grono miłośników i właśnie do takich graczy skierowana jest najnowsza, trzecia już odsłona cyklu firmy Stardock, twórców „jedynki” będącej remakiem wydanej w latach 90. gry. Producent nie zamierza zepsuć tego, za co fani polubili tę serię, ale szykują się liczne ulepszenia w systemie projektowania jednostek, interfejsie użytkownika czy mechanice rozgrywki.

Gracz będzie mógł tworzyć swoje statki praktycznie od podstaw – możliwości będą szersze niż kiedykolwiek w Galactic Civilizations. Co więcej, planowany edytor pozwoli m.in. na konstruowanie jednostek o najróżniejszym kształcie oraz wydłuży żywotność Galactic Civilizations III. Jedną z największych zmian w mechanice gry jest wprowadzenie map podzielonych na heksy, wzorem chociażby serii Sid Meier’s Civilization. Zdaniem producentów zastosowanie siatki heksagonalnej poprawi znacząco balans rozrywki, gdyż gracz będzie bardziej ostrożny w swoich ruchach.

Powrócą dobrze znane fanom rasy, takie jak Krynn Consulate czy Iconian Refuge, ale oprócz tego zostaną dodane nowe, nawet takie, które od zawsze były częścią serii, ale nigdy w formie grywalnej – za przykład niech posłuży Iridium Corporation. W „trójce” zostanie zaimplementowany nowy system ideologii, który zastąpi – według twórców – nieudane rozwiązania obecne w „dwójce”. Aktualnie mowa jest o trzech oddzielnych poziomach (nie drzewkach technologicznych) – udział w wydarzeniach na mniejszą lub większą skalę będzie wiązać się z „wyborami ideologicznymi”, które z kolei mają przekładać się na punkty, dzięki którym odblokujemy np. nowe zdolności.

Ponadto poprawek względem poprzednich odsłon należy spodziewać się w sztucznej inteligencji przeciwników, samouczku (w tym obejmującym główną kampanię) oraz w interfejsie użytkownika. Grę będzie cechować się złożonością, ale za sprawą tych zmian obcowanie z Galactic Civilizations III ma być jeszcze przyjemniejsze. A jeszcze pojawi się po raz pierwszy w historii cyklu tryb wieloosobowy (co najmniej dla czterech osób), ale on ma być tylko (miłym) dodatkiem do kampanii, a nie na odwrót.

Nowa gra studia Stardock, która bazuje na autorskim silniku Kumquat 2, zadziała wyłącznie na 64-bitowych systemach operacyjnych. Twórcy pochwalili się, że ich technologia pozwoli na opracowanie nie tylko większych obszarów, ale także na wypełnienie ich wieloma jednostkami jednocześnie. Obsługa 64-bitowej architektury przełoży się także na lepszą warstwę wizualną – rezultat może wstępnie ocenić, oglądając pierwsze screeny.

Galactic Civilizations III zmierza wyłącznie na PC, a premiera ma odbyć się wtedy, gdy gra będzie ukończona. Zespół deweloperski ujawnił, że dąży do perfekcji, a do tego celu jeszcze daleka droga, więc możliwe, że gry nie zobaczymy przed 2015 rokiem. Trzeba być dobrej myśli i życzyć sobie, żeby obietnice spełniły się chociaż częściowo. Twórcy chcą być wierni korzeniom Galactic Civilizations i niech tak pozostanie.

Źródło:
"qjin" - GRY-OnLine


Klemens
2013-11-24 09:24:32